MUHAMMED KISIR MIYDI?

Kevser suresi: « Biz sana kevseri verdik, o halde sen de Rabbin için namaz kıl, kurban kes. Asıl zürriyetsiz(kısır) olan, sana buğzedenin kendisidir. »

Bu surede Muhammed için soyu kesik, kısır diyenler olduğu belirtilir. Asıl soyu kesik olanların bu lafı söyleyenler olduğu yanıtı verilir. Kimi hadislere göre bu sözü söyleyenler Kureyş’ten bir topluluktur. Âs b. Vail es-Sehmî,  Ukbe b. Ebi Muayt, Kaab bin Eşref gibi bazı kişi adları da veren hadisler de bulunur. Ama hepsi rivayettir. Ayette “Sana Kevser’i verdik” demekle belli ki soyun bu dünya için önem arzetmediği vurgulanmak isteniyor. Kısır suçlamaları karşısında “Sana kısır diyen yanılıyor, Allah seni çocuk sahibi yapacaktır” denmemiş. Yani, bu kısır suçlaması yapıldığı sıra Muhammed çocuk sahibi değilse, daha sonra çocuğu olacağı müjdesi verilebilecekken cennet tesellisi verilmesi ilginç.

Bu konuda İslam’daki açıklama o dönemin Araplarında oğlan çocuğu olmayanlara da kısır dendiği şeklindedir. Soyun erkekten olduğu adetine sahip Arapların bu suçlamada bulunduğu öne söylenir. “Muhammed’in kız çocukları vardır ama erkek çocuğu yaşamadığından soyu kesik demişlerdir” denerek Muhammed’in kısır olmadığı, Hatice’den olan kızların Muhammed’in çocukları olduğu ileri sürülür. Bunun doğru olduğunu varsayalım, peki ama öyleyse neden bu suçlamaya ayetlerde “Kız  çocukları da sizin evlatlarınızdır, insanın soyu erkek çocuktan devam ettiği gibi kız çocuğundan da devam eder ve peygamberin de soyu kız çocuklarından devam edecektir” gibi bir ifade ile yanıt verilmemiştir? Bu tür bir yanıt yerine cennette Kevser vaadi olunca kısırlık iddiası güçlenmektedir.

Muhammed hazretlerinin ilk eşi Hatice’den 6 çocuğu olduğu söylenir. Zeynep, Rukiyye, Ümmü Gülsüm, Fatma, Abdullah ve Kasım. İki erkek çocuk yaşamaz. Üç kızı kendi sağlığında genç yaşta,  Fatma da ölümünden 6 ay sonra vefat eder.

Hatice’nin ölümünden ve hicretten sonra Muhammed çok sayıda evlilik yapar. Eşleri arasında genç ve doğurgan kadınlar da olmasına rağmen hiç çocuğu olmaz. Ki bu kadınların bazılarının önceki eşlerinden çocukları olmuştur. Bu kadar kadının kısır olması mümkün değildir. Bu durumda Muhammed’in kısır olduğu düşünülür.

Ama Hicretin 8. yılında 60 yaşındayken Muhammed’in cariyesi Mariya bir çocuk doğurur. Çocuğun ondan olup olmadığı konusu İslam’da geniş yer bulur ve tartışma konusu olur. Noktayı Cebrail’in koyar ve Muhammed’e “Ey İbrahim’in babası!” diye seslenerek çocuğun kendisinden olduğunu teyit ettiği rivayet edilir.

“Bu cariye Muhammed’e hediye edildiği zaman, Muhammed’in yanında 16 yaşında Ayşe, 17 yaşında Safiye, 22 yaşında Cüveyriye, 24 yaşında Hafsa, 30 Yaşında Ümmü Habibe, 37 yaşında Zeynep binti Cahş, 32 yaşında Ümmü Seleme, 39 yaşında Meymune ve ayrıca Reyhane ile Sevde adlarında eşleri vardı, diğer cariyeleri ve eşleri hariç.. Peki, bütün bu gencecik hanımlar kısır mıydı ki, hiçbiri Muhammed’den hamile kalmadı da , 60 yaşındaki Muhammed’e Mariya hemen hamile kalıyor ve İbrahim adında bir çocuk doğuruyor?!!

Muhammed’in İbrahim adında bir oğlu olduğu iddiasını destekleyen pek hadis de yoktur. Hadislerde Hasan ve Hüseyin’den sıkça bahsedilir ama İbrahim hiç yoktur. 2 yaşında öldüğü söylenen çocuğun ne doğumuyla ilgili, ne yürümesiyle, konuşmasıyla, Muhammed’in onu sevmesiyle, gezdirmesiyle vs. ilgili hiç bir anlatıma rastlanmaz. Tabi bu Mariya’nın İbrahim adında birçocuğu olmadığı anlamına gelmiyor. Çünkü hadisler Mariya’nın çocuğundan söz ediyor. Fakat bu çocuğun Muhammed’den olmayıp Cureyh adında başka birinden olduğu iddia ediliyor. Bu iddiaya Taberi de yer veriyor. Bu iddiayı çürütmek için: Cebrail’in bir seferinde geldiğinde Muhammed’e “Ey İbrahim’in babası” diye seslendiği rivayet edilir. Yani Muhammed’in yayılan iddialardan dolayı bozulan onurunu kurtarma işi görülmeyen, duyulmayan meleğe düşmüştür. Aynı İfk olayında Ayşe için ayet gelmesi gibi..

Hatice’nin 40 yaşından sonra 6 çocuk yapması:

Yüzlerce İslam kaynağının tamamına yakınında Hatice’nin evlendiğinde 40 yaşında olduğu belirtilir.
Sadece Muhammed Hamidullah 28 yaş ihtimalini dikkate alır. Dayanağı da İbn Habib’in “Muhabber” isimli kitabı (s. 79) ve Belâzuri’nin “Ensab I” adlı kitabıdır. (S.177)
Fakat sahih kabul edilen kitapların yanında bunlar çok zayıf kabul edilir.

Hatice’nin 40 yaşında evlendiği, 41 yaşında Kasım’ı, 45 yaşında Zeyneb’i, 48 yaşında Rukiyye’yi, 49-50 yaşında Ümmü Gülsüm’ü, 52-53 yaşında da Fatma’yı dünyaya getirdiği yazılır.
Şia’ya göre Fatma’nın doğum tarihi 614′dür ve Ali ile evlilik tarihi 623′tür. Yani 9 yaşında evlenmiştir ve Ayşe ile aynı yaştadır.
Bunu doğru kabul ettiğimizde  Hatice’nin Fatma’yı doğurduğu yaşı 58 olur.

Bir kadının 40 yaşından sonra 6 çocuk yapması olanaklar dahilinde görülebilir mi?
Üstelik de son çocuğunu 53 ya da 58 yaşında doğurmuş olması normal görülemez.

Kevser süresini de dikkate aldığımızda Muhammed’in kısırlığı çok güçlü hale gelmektedir. Bu surenin tefsirinde müşriklerin peygamberi soyu kesik, güdük, kısır, kuyruğu kesik anlamlarına gelen “ebter” sözüyle alaya aldıkları, asıl soyu devam etmeyecek olanların onlar olacağı belirtilir. Yani, çocuğu olup da çokluğa sahip olmanın önemsizliği vurgulanır. Bu suçlama kısırlık olasılığını öne çıkarır.

About pante

Araştırmacı sosyal medya editörü...
Bu yazı Din içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to MUHAMMED KISIR MIYDI?

  1. Thashue dedi ki:

    Aise nin Muhammed le 6 yasinda nikahlanip, 9 yasinda zifaf yasadigi gercegini kabullenemeyip, Muhammed i sübyanciliktan kurtarmaya calisan bazi kisiler, o dönemlerde kizlarin yaslarinin adet gördükten sonra sayilmaya baslandigini öne sürerler, yani 10 yasinda adet görmüs oldugu tahmin edilen Aise, bizim anlayisimiza göre 16 yasinda olurmus ve gayet normal bir yasta da evlenmis deniyor, bu yas sayma metoduna göre ,Hatice nin evlendiginde 50 yasinda, son cocugunu dogururken de neredeyse 70 yasinda olmus olmasi gerekmiyormu ?

  2. ali dedi ki:

    yıllardır
    bu kadar yalana inanarak yaşayan insanlar zavallı dır ne kadar acı

  3. Kaan dedi ki:

    Kitapta peygamberlerin bir çoğunun adem babamızdan bu yana çocukla imtihan edildiğini görmekteyiz. Adem babamızdan, nuh babamızdan, ibrahim babamızdan bu yana, bu peygamberlerimizin, eşlerinin kaç yaşlarında da çocuk sahibi olduğunu öğrenirseniz hatice annemizin 53 yaşında çocuk sahibi olduğuna (en azından kitaplardaki evveliyata bakarak) şaşırmayız. H.z. Zekerriyanın 120 yaşında evlat sahibi olması gibi. H.z adem in yaklaşık bin yıl ve arkasından gelen 5 kuşak çocuklarından da bin’er yıl yaşadığı gibi..
    Kuran zaten bize içinde bulunduğumuz bu durumu şu tek cümleyle açıklamıştır “onlar (muttakiler) gayba iman ederler. ” Bakara 2/3

Yorum bırakın