ŞİİRLERDEKİ AYETLER

İSLAM ÖNCESİ ARAP ŞİİRLERİNDE KUR’AN MOTİFLERİ

İslam’da Kur’an’ın Allah kelamı olduğuna inanılır. Bunun doğru olmadığını “Kur’an Allah Kelamı mı?” vb. yazılarımızda açıklamıştık. Muhammed’in vahiy iddiasının bir rivayetten öte gitmediği ve kendisinden başka bir tanığı olmadığı, peygamberliğini kanıtlayacak hiçbir argümana sahip olmadığı gibi, yazdıklarının da çok sayıda çelişki ve bilimdışı, akıldışı bilgiler içerdiğini ortaya koymuştuk.

Kur’an’ın Allah kelamı olmadığını ve Muhammed tarafından yazılan bir insan ürünü kitap olduğunu söylerken şunu da ayrıca belirtmek gerekir ki yazdıklarının çoğu diğer kitaplardan alıntılardır, Hristiyan ve Musevilerin anlattıklarından aktarmalardır. Bununla ilgili olarak “Muhammed’in Hocaları” yazımıza bakabilirsiniz. Bunlara ilaveten tek tanrıcılığın dışında tüm dinsel ritüellerin putperest dininden kalma olduğunu, Muhammed’in farklı ve yeni hiçbir şey getirmediğini söyleyebiliriz.

Ayrıca bu başlıkta örneklerini vereceğimiz İslam öncesi Arap Şiirlerindeki çoğu ifadenin Kur’an’da da geçtiğini, dolayısıyla Muhammed hazretlerinin yazdıklarının bir kısmını bu şiirlerden istifade ederek yazdığını, Arap şairlerinin yazdıklarından esinlendiğini ve bazı şiir sözlerini aynen alıp kullandığını göreceğiz.

Allah’la ilgili Motifler:

Kin ve nefretin aleyhinize birleştirmiş olduğu kuvvet

Allah onlara galibiyet mi yoksa mağlubiyet mi nasip edecek

Bunu düşünemezler

İşinizi harb bilen,

Engin tecrübeli kimselere veriniz

(Ya’mer- 372)

Senin arzunu sadece Allah yerine getirebilir

İyilik yolcunun en iyi azığıdır

(Ümmül Kays -549)

Tek arzuları giyecek ve yiyecek olan

Miskinleri Allah kahretsin
(Hatim et Tai -605)

Lat, Uzzâ ve üçüncüleri Menât’a yemin ederiz; onlar yüce turnalardır,  onların şefaa­tine elbette ümit bağlanabilir (Tavil)

Kavimler ve Zülkarneyn:

Gördüm ki Allah haktır,
Arttı bu düşüncemden sonra Allah korkum

Bilmez misin Allah Tübba’helak etti

Lokman’ı, Ad’ı ve Adiya’ da helak etti

Bunlardan daha önce de Zü ‘l-Karneyn‘i

Firavun‘un ordusunu ve Necaşi’yi de helak etti

(Zuheyr b. Ebu Sulma – 609)

Diğerlerini ise görürsün ki zırhlarını hazırlamışlar

İrem ‘den beri gelen Davud yapımı zırhlarını (Züheyr)

Ben sana hiçbir zaman hiyanet etmem

Çünkü Allah amellerin karşılığını verecektir

(Zubyani -604)

Yaratılış:

Bir gün bir sorgulayıcı seni  sorguladığında takılmadan cevap verebilmen için sözümü can kulağıyla dinle.

Yaratıkların Rabbi! Bize olan nimetlerini nasıl tanıttıysa, ilk mucizelerini de öyle sergiledi?

Öyle ki evren (başlangıçta) herhangi bir boşluk ve çatlak olmaksızın karanlık, su ve rüzgar görünümünde bir okyanus halindeydi.

Böylece (Yüce yaratıcı) zifiri karanlığa emir verdi, o da hemen çözüldü; suyu da bulunduğu yerden çözüverdi.

Yeryüzünü yaydıkça yaydı, sonra gökyüzünün altına tasarladığı gibi onu gerek­tiği şekilde dizayn etti.

Güneşi şaşmayacak şekilde yörüngesine oturttuğu  gibi gece ve gündüzü de bir­birinden ayırdı.

Mahlukatı altı günde yarattı; bu yaratılış sonunda insana (bilinen) şeklini verdi.

(Adiy bin Zeyd –ölümü: 590)

Ölüm ve yeniden diriliş:

O, çürümüş bembeyaz olmuş kemikleri diriltecektir. Gaybı O’ndan başka kim bilir ki? (Tavîl

Ölüm habercisi! Ölüler mezarlarında

Üzerlerinde parça parça ipek kalıntıları

Bırak onları nasılsa birgün çağrılacaklar

Uykularından uyandıklarında dağılacaklar

Sonunda yeni bir şekle girecekler

Yeni bir yaratılış, aynen ilk yaratılış gibi

Bir kısmı çıplak, bir kısmı giyinik,

Bir kısmının elbisesi yeni, bir kısmının da eskimiş olarak

(Kus b. Saide – 600)

Ahiret, cennet-cehennem:

İnsan ve şeytan cinlerini kendimden uzaklaştırdım,

Mert ve cesur kişi böyle yapar,

Ne Uzza’ ya taparım ne de iki kızına,

Ne de Tasm Oğullarının iki putuna,

Aklımın ermediği çocukluğumda,

Rabb bildiğim Hubel’e de tapmam,

Büyüyüp kendimi kurtardığımda tek bir Rabb ‘e mi,

Yoksa bin Rabb ‘e mi tapacağım

Bilmez misin Allah yok etti,

Yolunu şaşırmış birçok kimseyi,

İyi olanları ise bıraktı,

Onların küçükleri büyüsün diye,

Kişi elbet bir gün gerçeği yakalayacak,

Aynen susuz bir dalın yeşillenmesi gibi,

Ben ancak Rahnıan ‘a Rabb ‘imize kul olurum,

Şefkatli Rabb ‘im günahlarımı bağışlasın diye,

Allah ‘tan Rabb ‘inizden daima korkun,

Böyle olursanız felakete uğramazsınız,

İyilerin yurdu cennettir

Kafirlerin ise yakıcı cehennem,

Dünyada rezildirler, ölünce de,

Gönülleri sıkıp daraltan azapla karşılaşırlar

(Zeyd b. Amr – 605)

İşte sana bal, süt, şarap, kökünden koparılmış buğday kümesi, elma, nar, muz, soğuk tatlı ve tertemiz su.

Orada, içinde okların bulunduğu taş bebekler şeklinde güneş yüzü görmemiş, hu­riler vardır.

O huriler altın, gümüş ve kıymetli incilerden bilezikler takarlar.

Yine orada, ne boş söz, ne günah işleme, ne yergi, ne de herhangi bir şeyden ga­fil olma vardır. (Vâfir)

Kur’an ayetlerine ne çok benziyorlar değil mi?

Kaynak:

http://dergi.samsunilahiyat.com/Makaleler/1560393703_200519090107.pdf

http://www.doguedebiyati.com/nusha/09/013%20-omer_unal.doc

Reklamlar
Bu yazı Din içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to ŞİİRLERDEKİ AYETLER

  1. FECR dedi ki:

    Bu kadar kin ve öfke sadece sahibine zarar verir.
    Sonucu olmayacak bir emek sadece sahibine acı verir.

  2. ali burak dedi ki:

    Ey İnsanlar!.. geliniz, dinleyiniz, belleyiniz, ibret alınız. Yaşayan ölür, ölen çeker gider. Olacak olur. Yağmur yağar, otlar biter, çocuklar doğar, anaların babaların yerini tutar, sonra hepsi mahvolup gider. Vukuatın ardı kesilmez, hemen hepsi birbirini tâkip eder. Kulaklarınızı açınız, dikkat ediniz. Gökte haber var, yerde ibret alacak şeyler var. Yeryüzü geniş bir döşeme, gökyüzü ise bir yüksek tavandır. Yıldızlar yürür, denizler durur. Gelen kalmaz, giden gelmez, acaba gittikleri yerlerden memnun kaldıkları için mi gelmiyorlar, yoksa orada bırakıldıkları için uykuya mı dalıyorlar. Yemin ederim; Allâh’ın indinde bir din vardır ki şimdi bulunduğunuz dinden daha doğrudur ve daha sevimlidir. Allâh’ın gelecek bir peygamberi vardır ki gelmesi pek yakın oldu, gölgesi başımızın üstündedir. O’na îman eden kimseye ne mutludur, O’na isyan ve muhâlefet eden kimseye de yazıklar olsun… Yazıklar olsun ömürleri gaflet içinde geçen kimselere.
    Ey cemaat-i iyad!.. Hani ecdadımız ve babalarımız?, Hani taştan saraylar yapan A’d ve Semud kavimleri?, Hani dünyâ malına güvenerek kavmine; “Ben sizin rabbinizim” diyen Firavun ve Nemrud? Onlar size nisbetle daha zengin ve kuvvet bakımından da sizden daha kuvvetli değiller mi idi? Bu yer, onları değirmeninde öğüttü, toz etti dağıttı, kemikleri ile çürüyüp dağıldı. Evleri yıkılıp ıssız kaldı. Yerlerini yurtlarını şimdi köpekler şenlendiriyor. Sakın onlar gibi gaflet etmeyin, onların yolunda gitmeyin. Her şey fânidir, bâkî ancak Allah’dır ki birdir, şerîki ve nazîri yoktur. İbâdet edilecek ancak O’dur. Doğmamış ve doğurulmamıştır. Evvel gelip geçenlerde ibret alınacak çok şeyler vardır. Ölüm ırmağının girecek yerleri vardır ama çıkacak yerleri yoktur. Büyük küçük hep göçüp gidiyor. Giden geri gelmiyor. Anladım ki herkese olan şey bana da olacaktır kus b saide açık bir şekilde peygamberimizi müjdeliyor

  3. ali_burak dedi ki:

    Vatandaşlarımızı din yönünden aydınlatmak, yahut İslâm dini ile ilgili araştırmalar yapmak gibi bir amacı bulunmayan, çizgisi bakımından da dinlere ve özellikle İslâm’a karşı olduğu bilinen bir dergi, Hz. Peygamber’in (sav) “cinsel hayatını” inceleme konusu yapmış ve abartma, saptırma, yanlış yorumlama, kasten yanlış tercüme etme gibi yolları kullanarak Peygamberimiz’i (sav) tahkir, dini tezyif ve müslümanları tahrik için elinden geleni geri koymamıştır.
    Biz bu yazımızda, konu ile ilgili gerçeği ortaya koymaya ve “bilimsel, objektif görünüm” perdesinin arkasındaki çirkin yüzü göstermeye çalışacağız. Arkasından da Resûlullah’ın (sav) örnek aile hayatını ana çizgileri ile vereceğiz.

    http://www.guvencabdal.com/turan_dursun_ve_yandaslarinin_yalanlarina_cevaplar-t2507.0.html;wap2=

  4. MaMaLi dedi ki:

    aliburak!Demekki sizin kaynaklarınız sahih öylemi?))bu bahsettiğin,uçkur davasını birde suud’da kureyş’li ileri gelenlerin kaynağından,okusaydın da böyle saçma sapan,bir savunma yapmasaydın))yahu allah muhammedin,muhabbet tellalımı?))neden muhammed’in allah’ı! kadın pazarlama,işlerini!isa ve musa’ya yapmamış?))neden bu iki peygamber arkaba kadınlarına,peş keş çekilmemiş?))özel nedemek yahu?hani allah’ın karşısında herkes eşitdir savunmanız ne olacak?))yukarda gösterilen örnekler,kuran-ı kerimde varmı yokmu siz onları cevaplayın!kuran-ı kerim şiir kitabıdır,bunun ne ötesi nede berisi vardır,sizler sadece kendi kendinizi kandırmaya devam edin))kuran-ı kerim’i birde kureyş lehçesi ile yazılmış olanını,kureyş lehçesi bilen,içinizde(zannetmiyorum)ama birde öyle okuyun!yada suud’da kureyş’lileri bulun onlara okutun bakalım ne duyacaksınız!)))nerden,kıvırırsanız kıvırın,nerden,sallarsanız sallayın,cahilde fazilet olmaz.

  5. bayram dedi ki:

    Hem ataist olduğunuzu iddiaa ediyorsunuz hem kuranın Allah kelamı olmadığını söylüyorsunuz. Bu iki birbririnden değişik çelişkiyi nasıl izah ediyorsunuz. Varlığına hiç inanmadığınız Allah ın kuranı Allah sözü olmadığını ispata kalkışıyorsunuz. bu paradoks sizi çürütecek ateistler. ateistmisiniz goygoycu mu

    • temmuz dedi ki:

      Hakikaten sizi tebrik ederim Bayram Bey kardeşim…Adam hem ateist olduğunu
      söyleyecek, hem de kuran allah kelamı değil diyecek. Ne saçma sapan bir çelişki
      değil mi? Sizi tebrik ediyorum. İnanılmaz bir tespit. Artık hiçbirinin konuşacak lafı
      olamaz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s