KARA ÇARŞAFIN KÖKENİ

1235080_163670603830633_1740480038_n

Gericilerin bir kesimi çarşafın Ahzap suresi 59. ayetinde geçen cilbab olduğunu öne sürerler. Yalandır.

Ahzap 59. Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de  cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Cilbab, dış elbisedir ama çarşafla ilgisi yoktur. 2 parça değil, tek parça gömlektir ve kadınlar kullanabildiği gibi erkekler de kullanır. Erkeklerin kullandığına dair hadisler de vardır. İşte biri:

(Cilbabı [gömleği] haram olan erkeğin namazı kabul olmaz.) [Bezzar]

Araplarda ne İslam öncesinde ne de İslam’ın ilk dönemlerinde çarşaf giyildiğine dair hiçbir bilgi-kayıt yoktur. Eski din kitaplarında da nafaka olarak verilen giysi listelerinde çarşaf geçmez. Dolayısıyla çarşafın İslam’a çok sonra girdiğinde bir şüphe yoktur.

Tefsirlerde Ayşe’nin ferace giydiği belirtilir. Nitekim İfk hadisesini anlatan Ayşe’ye ait hadiste de ferace geçer:

“…Derken uyumuşum, Safvân b. Muattal ordunun arkasına kalır, insanların eşyalarını araştırır, bir şey kalmış ise kaybolmaması için diğer konak yerine götürürdü, beni görünce tanımış “Allah’tan geldik ve yine O’na döneceğiz” (Bakara, 2/156) demesiyle uyandım, hemen feracemle yüzümü örttüm, devesinden indi, ben bininceye kadar çekildi, bindim. Sonra deveyi çekti, yürüdü, öğle sıcağında orduya yetiştik; inmişler, bağrışıyorlardı….”

Osmanlı’da da kadınlar ferace giyerlerdi.  Ferace, uzun, yakalı, saçları örtecek yaşmağı olan, eteğe kadar uzanan manto benzeri dış giysiydi.

Osmanlı’da çarşaf:

Çarşafa Osmanlı’da 19. Yüzyılın sonlarında rastlanmaya başlanır. Yani Anadolu Müslümanlarında çarşafın tarihi 150 yılı bulmaz. İlk olarak Tanzimat döneminde hacca gidenlerin İranlı hacılardan görerek getirmeleriyle ülkeye girmiştir. Ancak başlangıçta tutulmamış ve din çevrelerince bidat olarak nitelenmiştir.  Zaman içinde çarşaf kullananların sayısında artış yaşanmış, 1870’lerde yaygınlaşmıştır. Sultan 2. Abdülhamit tarafından İslam’da yeri olmadığı ve çarşaf giyenin erkek mi kadın mı olduğunun anlaşılmadığı gerekçesiyle yasaklanmıştır. Ancak 1913’de Rumeli’deki Ortodoks ve Yahudilerin giyimlerinden alışkanlık kazanan muhacirlerin göçüyle yeniden yayılmaya başlamıştır. (Diyanet Vakfı İslam ansiklopedisi)

027_79a1a

Çarşafın kökeni paganlara dayanır:

Müslümanlara Yahudi ve Hristiyanlardan geçen çarşafın bu 3 dinle de ilgisi yoktur. Hristiyanlığa ve Museviliğe de paganlardan geçmiştir. Tevrat’ta  peçe fahişe giysisi olarak anlatılır.

Tekvin/38/14. Tamar üzerindeki dul giysilerini çıkardı. Peçesini örttü, sarınıp Timna yolu üzerindeki Enayim Kapısı`nda oturdu. Çünkü Şela büyüdüğü halde onunla evlenmesine izin verilmediğini görmüştü.

15. Yahuda onu görünce fahişe sandı. Çünkü yüzü örtülüydü.

http://www.kutsalkitap.com/kkitap/?

Tabletlerden ortaya çıkarıldığına göre Sümer-Akad döneminde tapınak fahişelerinin yani kutsal rahibelerin örtüleri çarşaf şeklindeydi ve yüzü, başı örterdi. O dönemde halk açık giyerken, fahişeler kapanırdı, aynı Tevrat’ta bahsedildiği gibi. Ta ki Asurlulara kadar. Asur yasalarından anlaşıldığı üzere, Asurlular tam tersini uygulamaya geçtiler. Fahişelerin açık olmasını, fahişe olmayan kadınların ise kapanmasını şart koşar.

–          İster evli kadınlar, ister dul kadınlar, veya Assur’lu kadınlar olsun sokağa çıkarlarken başlarını açmayacaklardır. Adamın kızları… ya bir şal, ya bir … veya bir Gulinu ile örtüneceklerdir.

–          Fahişe örtülü değildir, başı açıktır. Örtülü bir fahişeyi gören olursa, onu tutuklayacak, şahitler bulacak; onu saray mahkemesine götürecek, ziynetlerini almayacaklar, onu yakalayan (sadece) elbisesini alacaktır. (Örtülü fahişeye) elli sopa vuracaklar, başına zift dökecekler.

Aynı Asurluların yaptığı değişiklik gibi zaman içinde Yahudiler ve ardından Hristiyanlar da giyim şeklini değiştirdiler ve örtündüler. İslam’da o yolu izledi. Suriye ve civarındaki gayrimüslim giysileri Müslümanlara da intikal etti ve günümüzde sanki hakiki Müslüman kadın giysisi çarşafmış gibi halka pompalandı. Öyle ki başörtülü, türbanlı hatta pardesülü kadının giyimini bile yetersiz görerek eleştirecek ve çarşafı dayatacak derecede yaygınlaştı.

carsafli-provokator

Reklamlar
Bu yazı Din içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

46 Responses to KARA ÇARŞAFIN KÖKENİ

  1. yfln dedi ki:

    Sevgili Pante, sana doğru düzgün bir site lâzım. Verdiğin son derece değerli ve çok zor bulunur bilgilere ulaşmak için insanın göbeği çatlıyor. Aşağıya gerçek e-mail adresimi yazıyorum, istersen bu konuda görüşebiliriz. Saygılar (TD’dan yfln, youef, ulus v.s. :))

  2. ihsan dedi ki:

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

  3. Ali Bozkan dedi ki:

    bunları bılmıyen halkımızde ıslamı kıyafetdıye gıymekte hocalar vebaldeler soylenmesı lazım.

  4. nurgül yakupoğlu dedi ki:

    tabii illaki güzel giyinip güzel eşarplar örtüp göze hoş görünmek lazım dimi dışarıdakilerede insan dini nasıl anlarsa öyle yaşıyor kendine göre ben bir çok okul bitirmiş bir hanım olarak söylüyorum çarşaflı değilim keşke olabilsem..takva nedir bi araştırın kuranda olmasa bile çarşaf kadını bir kere tüm pis gözlerden koruyo kimin için süs yapıyosun gidin eşinize yapın evinizde dışarıya en güzel dar pardesülerle çıkmanın ne alemi var çarşaf giyemiyorsakta adam gibi kapanalımmm
    ,

    • rammsteinn dedi ki:

      çarşaf pis gözlerdenmi koruyor? yoksa o pis gözler sadece islamcı gözlermi?gidin avrupa da bir pazara bikiniyle girin. kaç erkek tahrik olur?kaç kişi tepki gösterir? birde bunu islam ülkelerinde yapın. dersinizki bu ahlaksızlık. ahlak kavramı toplumun belirlediği kurallardır. türkiyedei ahlaksızlık başka ülkede normal görülür. başka ülkelerde ahlaksızlık burda normal gözükür. bu şu demek. siz sadece kendi örf adet dininizi ahlaklı görüyorsunuz.
      at gözlükleriyle bakmayı bırakın. rusyada yetişmiş olsaydınız farklı bir insan olurdunuz.yada fransada,iranda,somalide,hindistanda.

      • evin dedi ki:

        bu hayattaki varlk sebebini bilen her insan kurana ve sünnete göre yaşar islm gericilikse evt gericyz cehennmden geri kalıyoruz bu dediklernz türkiyenin degl islamın ahlakı bir kanıda en örtn ve muhafaza eende çarşaftr devr fitne devri ne pardesü ne de başka şey çarşaf kadr olamaz rabbim bunları size fark ettrsn inşllh bilgisizlk ve ilimszlk insana sizin dedgnz cümleleri kullndıra biliyr rabbim en hayrlı bilgilri ve ilimleri sizede ihsan edr inşllh iyi günlr

    • ceyda dedi ki:

      hiç düşündünüzmü o pis bakan gözler niçin sadece müslüman olan ülkelerde diger ülklerde neden kadınlar gayet rahat giyip istedigi işte çalışıp istedigi şekilde yaşayabiliyorlar. niçin bu dayatmlar sadec ve sadece dini islam olan ülkelrde mevcut. size soruyorum haımefendi daha bu dayatmlara ne kadar zaman katlanıcaksınız sakın bana kimse bana bitşeyi dayatmıyor demeyin aslında çocuklugunuzdan beri herşey size dayatıldı. kadın yemek yapar evi temizler kocasını mutlu eder kapaır yabancıların yanında konuşmaz kayınvalidesine kayınpederine saygıda hürmette kusur etmez vs vs bana birde erkege dayatılan şeylri söylermisiniz bu ülkede kadın hep aşşagı tabakada görüldü neden çünkü erkek egemen çok degil bi 15 20 sene evvelinde kadınlar dayak yer susardı aldatılır susardı adam kumar oynar kadın susardı evine bakamz kadın gene susardı çünkü konuşursa boşanırsa dul damgası yemek vardı merak ediyorum bunlar çok mu güzel şeylerdi medeniyetle beraber özgürlük geldi özgürlükle beraber kadının kendine güveni geldi bence bu konuları biraz daha düşünün

      • evin dedi ki:

        hanm efndi medeniyt dedgnz açılıp saçlmk degl medenyt geldi evt dogru onun gelişyle berabr yüzlerce alim gerici oldu her toplmda kadına düşn görev oldugu gibi erkege düşn görevler vardır mesela çocklrna hanımına yeri geldimi akrabsına bakmalı onları koruyp kollamalı eşini her konuda tatmn etmeli namus sadece kadının degl erkegnde tabi bunu islamı biln br erkk bilir bunun içn dininni yani islamı biln bir eşiniz olursa ne dayk ne şiddet ne de herhangi bir zarar grmezsnz çünkü dinini biln bir erkk kurana ve sünnte göre yaşar. iyi gnler.

      • tuğba dedi ki:

        sevgili ceyda çok haklısın bu konuda sana sonsuz katılıyorum. ancak biz öyle bir ülkeyiz ki kardeş kardeşi yanlış olduğunu bildiği halde dağlara çıkıp düşman olup ölümüne savaşıyoruz.çafşafda tıpkı böyle bir konu yani bizler ne söylersek söyleyelim ne propagandalar yaparsak yapalım bu inadımızdan vazgeçmeyiz millet olarak

      • dilan dedi ki:

        Neden mi. Orada kiz cocugu 12 13 yaslarinda istedijleri erkeklerle!beraberler. Bakirelikten utaniyolar. Oradaki erkekler zaten istedikleri zaman kizlarla olabiliyolar. Ondan sapiklik yapmiyolar. Nefse agir gelen bisey. Ama onlar zaten.nefislerini doyuruyolar mesru yollarla.

    • subzero dedi ki:

      Bir çok okul bitimeniz sizi bir yere götürmemiş. tamam bunu kendi tercihiniz olarak algılayalım kabul edelim. ancak günümüzde bu sanki ilahi bir emirmiş gibi uygulanıyor yukarıda çok açık ve net bir şekilde islamla yada herhangi bir dinle zerre kadar alakası olmayan bir uygulama olduğu anlatılmış ama maalesef şuan bir insanın allaha inanmasının sembolü haline getirilmiş ve dayatılmıştır. buda hurafeleri ayakta tutmanın bir başka yolu oluyor işte. tabi ki edepli olmak en güzel takva örneğidir. ancak çarşaf insana edep kazandırmaz.

    • Kendini aşağılık bir varlık olduğunu göstermek istiyorsan örtünebilirsin.
      Bizim için sorun yok.

      Yeni Ahit Korintiler 11.
      Birinci ayet. Pauvlus ; “Beni dinleyin ve beni takip edin, çünkü ben İsa mesihim” diyor ve devamı 6-10 ayetlerde ise şunları söylüyor; “Bir Kadının başı açıksa, saçını kesiyorsa. Saçını kesen ve kazıyanda ayıp içinde olduğu için örtünmelidir. Erkek başını örtmemeli; o, Tanrı’nın suratından yaratıldı, Tanrı’nın yüceliğidir. Kadın da erkeğin yüceliğidir. Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı. Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı. Bu nedenle kadınlar meleklere erkeğin emrinde ve asağısında bir varlık olduklarını göstermesi için örtünmelidir.”

  5. Geri bildirim: Kara çarşafın tarihçesini öğrenmek ister misiniz? | İstanbul Başakşehir Haber ve Sosyal Paylaşım Sitesi

  6. şamil YÜCEL dedi ki:

    EY SAHTEKÂR TÜRBANLI SORUYORUM.

    DİYORSUN Kİ, TÜRBANI İNANCIMIN GEREĞİ OLARAK ÖRTÜYORUM. KURAN’DA TÜRBANLA ÖRTÜNÜN DİYE BİR AYET YOKTUR. BAŞINIZI ÖRTÜNÜZ KONUSU AMMİ-ŞADYGA FERMANI’INDA GEÇMEKTEDİR. İSTER EVLİ, İSTER DUL OLSUN ASSUR’LU KADINLAR SOKAĞA ÇIKARKEN BAŞLARIN BİR GİYSİ VEYA BİR GULİNU ÖRTECEKLERDİR. BAŞLARI AÇIK OLMAYACAKLARDIR. FAHİŞE ÖRTÜLÜ DEĞİLDİR. BAŞLARI ÇIKTIR. SİZLER BU DAVRANIŞINIZLA BAŞLARIN ÖRTMEYEN KADINLARI FAHİŞE YERİNE KOYMAKTASINIZ. ÖTE YANDAN SİZLERİ MERKEP YERİNE KOYUP DAYAĞI VE ONCA AŞAĞILAMALARI ÖNEREN AYETLER AŞAĞIDA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ KURAN’DA VAR. ŞİMDİ SİZLERE SORUYORUM BU BUYRUKLARI DA İNANCINIZIN GEREĞİ OLARAK KABUL EDİYOR MUSUNUZ? YANITINIZ EVERSE, SAHTEKÂRLIK SÖZÜMÜ GERİ ALIYORUM. YANITINIZ EVET DEĞİLSE SİZLER BAŞLARI ÖRTÜLÜ BİRER GÜNAHKÂR VE SAPIKLARSINIZ. MERKEPLİĞİNİZ VATANA VE MİLLETE HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN.

    İŞTE KURAN, İŞTE KADIN VE İŞTE META.
    1. “Allah, kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin mallarından sarf etmelerinden dolayı, erkekler kadınlar üzerine hâkimdirler. İyi kadınlar gönülden boyun eğerler. Ve Allah’ın korumalarını emir ettiğini kocalarının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Serkeş kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa, aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah yücedir. Büyüktür”. (Kuran: nisa 34)
    Sorum: Ayet kadınları dövün diyor. İnancınız gereği dövülmeyi kabul ediyor musunuz?
    2 “Eğer yetimlerin haklarını gözetemeyeceğinizden korkarsanız, size helal edilen kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın ve eğer bu takdirde adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız, o zaman bir kadın ile veya sahibi bulunduğunuz cariye ile yetinin. Bu, azmamanız, haksızlık yapmamanız için daha elverişlidir.”( Nisa:3) “
    Sorum. Ayet 16 kadınla evlenebilirsiniz diyor. İnancınız gereği 16 kadından bir olmayı kabul eder misiniz?
    3. Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini ve Allah’ın sana bahşettiği savaşesirleri arasından sağ elinin altında bulunanları sana helâl kıldık. Seninle beraber hicret eden amcanın, halanın, dayının ve teyzenin kızlarını da helâlkıldık. Eğer Peygamber kendisiyle evlenmek isterse, kendisini mehirsiz olarak peygambere bağışlayan herhangi bir mümin kadını da inananlara değil de sadece sana helâl kıldık. Sana bir sıkıntı olmaması için, biz, eşleri ve câriyeleri hakkında onlara neyi farz kıldığımızı kesinlikle biliyoruz. Allah çok bağışlayıcıdır; çok merhametlidir”.(Ahzap.50 Kuran)
    Sorum.. Ayet Peygamber’in kimlerle evleneceğini net olarak söylüyor. ,Allah’ın böyle bir buyruk gönderdiğine inanı yor musunuz?
    4.“Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasınıgeri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.”( Ahzap 51 Kuran) :15)
    SORUM. Ayet istenmeyen kadınların kovulacağını, arzu edilen kadınları Peygamber istediği zaman yanına alabileceğini söylüyor. Allah’ın görevi Peygamber’in aile hayatını tanzim etmek midir? Bunu etik buluyor musunuz?
    5. “İki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliğine bedeldir. Biri unutursa diğeri hatırlasın”.(Kuran: Bakara:282).
    Sorum. Ayet: Bir değil, iki kadının şahitliğini kabul ediyor. Kadınlar geri zekâlımdır?
    6. .” Mirasta, kadına bir, erkeğe iki diyor”.(Kuran: nisa:11)
    Sorum. Ayet: Mirasta erkeğe iki, kadına bir diyor. Babanız bunu uygularsa inancınız gereği bunu kabul eder mısınız?
    7. Kadınlar sizlerin tarlasıdır. Dilediğiniz yerden girin.(Kuran Bakara: 223)) – “
    Sorum. Ayet: Kadınları tarla yerine koyuyor. Bu erkekler geri zekâlı mı? Allah, böyle bir söz söyler mi?
    8. Zina eden erkek ve kadının her birine yüzer değnek vurun.( Kuran Nur: 2) “
    Sorum: Ayet böyle bir ceza uygun görüyor. İnancınız gereği bunun tatbik edilmesini ister misiniz?
    9. Zina eden kadınlarınız için, dört tanık getirin. Onlar tanıklık ederse, Allah o kadına doğru yol gösterinceye kadar onu evden dışarı çıkarmayınız.”(Kuran nisa15.) “
    Sorum. Ayet dört tanık istiyor. İslam’ın doğuşundan şimdiye kadar böyle ahmak bir erkek görülmüş müdür?
    10. Eğer koca, eşini ikinci talaktan sonra üçüncü defa boşarsa, artık başka bir kocaya varıp ondan boşanmadıkça, o kadın ilk kocasına helâl”( Kuran bakara 230)
    Sorum. Ayet diyor ki bir kadın iki defa boşarsın. İstediğin zaman onu tekrar alırsın. Ama üçüncü kez boşarsan o kadın başa bir erkekle evlenmeden almam caiz değildir. Ancak kocası onu boşarsa o zaman onunla evlenebilirsin. İnancın gereği olarak böyle bir davranışı kabul eder misiniz?

    HADİSLERE BAKIN.
    “ Namaz kılarken: Önünüzden Domuz, Köpek ve Kadın geçerse o namaz bozulur”. ( Hadis). “Bana cehennem gösterildi çoğu kadınlarla doluydu”. (Hadis) .”Kadın, aklen ve dinen noksan yaratılmıştır”. ( Hadis)
    SİZ ANANIZI DOMUZ YERİNE KOYAR MISINIZ? ONA GERİ ZEKÂLI DER MİSİNİZ? KADINLAR CEHENNEMLİKTİR SÖYLER MİSİNİZ? BUNLARDA SİZLERİN AHLAKİ DEĞERLERİNDEN MİDİR?
    TÜM AYETLERİN IŞIĞNDA SORUYORUM. BE ALLAH’TAN UTANMAZLAR, ALLAH KADIN MI PAZARLIYOR?

    EY SAHTEKÂR TÜRBANLI SORUYORUM.

    DİYORSUN Kİ, TÜRBANI İNANCIMIN GEREĞİ OLARAK ÖRTÜYORUM. KURAN’DA TÜRBANLA ÖRTÜNÜN DİYE BİR AYET YOKTUR. BAŞINIZI ÖRTÜNÜZ KONUSU AMMİ-ŞADYGA FERMANI’INDA GEÇMEKTEDİR. İSTER EVLİ, İSTER DUL OLSUN ASSUR’LU KADINLAR SOKAĞA ÇIKARKEN BAŞLARIN BİR GİYSİ VEYA BİR GULİNU ÖRTECEKLERDİR. BAŞLARI AÇIK OLMAYACAKLARDIR. FAHİŞE ÖRTÜLÜ DEĞİLDİR. BAŞLARI ÇIKTIR. SİZLER BU DAVRANIŞINIZLA BAŞLARIN ÖRTMEYEN KADINLARI FAHİŞE YERİNE KOYMAKTASINIZ. ÖTE YANDAN SİZLERİ MERKEP YERİNE KOYUP DAYAĞI VE ONCA AŞAĞILAMALARI ÖNEREN AYETLER AŞAĞIDA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ KURAN’DA VAR. ŞİMDİ SİZLERE SORUYORUM BU BUYRUKLARI DA İNANCINIZIN GEREĞİ OLARAK KABUL EDİYOR MUSUNUZ? YANITINIZ EVERSE, SAHTEKÂRLIK SÖZÜMÜ GERİ ALIYORUM. YANITINIZ EVET DEĞİLSE SİZLER BAŞLARI ÖRTÜLÜ BİRER GÜNAHKÂR VE SAPIKLARSINIZ. MERKEPLİĞİNİZ VATANA VE MİLLETE HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN.

    İŞTE KURAN, İŞTE KADIN VE İŞTE META.
    1. “Allah, kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin mallarından sarf etmelerinden dolayı, erkekler kadınlar üzerine hâkimdirler. İyi kadınlar gönülden boyun eğerler. Ve Allah’ın korumalarını emir ettiğini kocalarının bulunmadığı zamanda koruyanlardır. Serkeş kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa, aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah yücedir. Büyüktür”. (Kuran: nisa 34)
    Sorum: Ayet kadınları dövün diyor. İnancınız gereği dövülmeyi kabul ediyor musunuz?
    2 “Eğer yetimlerin haklarını gözetemeyeceğinizden korkarsanız, size helal edilen kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın ve eğer bu takdirde adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız, o zaman bir kadın ile veya sahibi bulunduğunuz cariye ile yetinin. Bu, azmamanız, haksızlık yapmamanız için daha elverişlidir.”( Nisa:3) “
    Sorum. Ayet 16 kadınla evlenebilirsiniz diyor. İnancınız gereği 16 kadından bir olmayı kabul eder misiniz?
    3. Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini ve Allah’ın sana bahşettiği savaşesirleri arasından sağ elinin altında bulunanları sana helâl kıldık. Seninle beraber hicret eden amcanın, halanın, dayının ve teyzenin kızlarını da helâlkıldık. Eğer Peygamber kendisiyle evlenmek isterse, kendisini mehirsiz olarak peygambere bağışlayan herhangi bir mümin kadını da inananlara değil de sadece sana helâl kıldık. Sana bir sıkıntı olmaması için, biz, eşleri ve câriyeleri hakkında onlara neyi farz kıldığımızı kesinlikle biliyoruz. Allah çok bağışlayıcıdır; çok merhametlidir”.(Ahzap.50 Kuran)
    Sorum.. Ayet Peygamber’in kimlerle evleneceğini net olarak söylüyor. ,Allah’ın böyle bir buyruk gönderdiğine inanı yor musunuz?
    4.“Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasınıgeri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.”( Ahzap 51 Kuran) :15)
    SORUM. Ayet istenmeyen kadınların kovulacağını, arzu edilen kadınları Peygamber istediği zaman yanına alabileceğini söylüyor. Allah’ın görevi Peygamber’in aile hayatını tanzim etmek midir? Bunu etik buluyor musunuz?
    5. “İki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliğine bedeldir. Biri unutursa diğeri hatırlasın”.(Kuran: Bakara:282).
    Sorum. Ayet: Bir değil, iki kadının şahitliğini kabul ediyor. Kadınlar geri zekâlımdır?
    6. .” Mirasta, kadına bir, erkeğe iki diyor”.(Kuran: nisa:11)
    Sorum. Ayet: Mirasta erkeğe iki, kadına bir diyor. Babanız bunu uygularsa inancınız gereği bunu kabul eder mısınız?
    7. Kadınlar sizlerin tarlasıdır. Dilediğiniz yerden girin.(Kuran Bakara: 223)) – “
    Sorum. Ayet: Kadınları tarla yerine koyuyor. Bu erkekler geri zekâlı mı? Allah, böyle bir söz söyler mi?
    8. Zina eden erkek ve kadının her birine yüzer değnek vurun.( Kuran Nur: 2) “
    Sorum: Ayet böyle bir ceza uygun görüyor. İnancınız gereği bunun tatbik edilmesini ister misiniz?
    9. Zina eden kadınlarınız için, dört tanık getirin. Onlar tanıklık ederse, Allah o kadına doğru yol gösterinceye kadar onu evden dışarı çıkarmayınız.”(Kuran nisa15.) “
    Sorum. Ayet dört tanık istiyor. İslam’ın doğuşundan şimdiye kadar böyle ahmak bir erkek görülmüş müdür?
    10. Eğer koca, eşini ikinci talaktan sonra üçüncü defa boşarsa, artık başka bir kocaya varıp ondan boşanmadıkça, o kadın ilk kocasına helâl”( Kuran bakara 230)
    Sorum. Ayet diyor ki bir kadın iki defa boşarsın. İstediğin zaman onu tekrar alırsın. Ama üçüncü kez boşarsan o kadın başa bir erkekle evlenmeden almam caiz değildir. Ancak kocası onu boşarsa o zaman onunla evlenebilirsin. İnancın gereği olarak böyle bir davranışı kabul eder misiniz?

    HADİSLERE BAKIN.
    “ Namaz kılarken: Önünüzden Domuz, Köpek ve Kadın geçerse o namaz bozulur”. ( Hadis). “Bana cehennem gösterildi çoğu kadınlarla doluydu”. (Hadis) .”Kadın, aklen ve dinen noksan yaratılmıştır”. ( Hadis)
    SİZ ANANIZI DOMUZ YERİNE KOYAR MISINIZ? ONA GERİ ZEKÂLI DER MİSİNİZ? KADINLAR CEHENNEMLİKTİR SÖYLER MİSİNİZ? BUNLARDA SİZLERİN AHLAKİ DEĞERLERİNDEN MİDİR?
    TÜM AYETLERİN IŞIĞNDA SORUYORUM. BE ALLAH’TAN UTANMAZLAR, ALLAH KADIN MI PAZARLIYOR?

    • mercan deniz dedi ki:

      kadın geçerse bozulur çünkü erkek kötü nefse sahiptir o an aklından cinsi arzular geçirebilir. kadınlarla doludur cehennem çünkü onlar nefsi arzularını kötüye kullanırlar erkekleri cezbedici hareketlerde bulunup onları günaha sokacak şeyler yaptırırlar. . cennet annelerin ayakları altındadır diyen din de islamdır. kadını pazarlayan siz gibi zihniyettekilerdir. yanındaki bayanı yarı çıplak gezdirerek iştah kabartıp erkekleri kudurtan ve bunu hazmedecek kadar geniş mezheplisiniz.

      • serkan dedi ki:

        Mercan deniz , neden kendinize kadınları örnek göstererek bu kadar hakaraet ediyorsunuz, helal ve haram olan sizlermisiniz sadece bu durmda, erkeklerin penisleride dar kotlarının önünde belirginleşiyor ne yapmak lazım kesmekmi lazım bu durmda? kadının cinsel organı yeterince saklı bi yerde değilmi üzerine bir adet kilot var zaten birde normal etek her bayan giyiniyor zaten, göğüsleride allah yaratmış olması durmunda zaten saklıyorsunuz sütyen ve çeşitli elbiselerle, tabi her bayan öyle yapıyor, nahmarem olan nedir ? diz kapaklarınızın altımı görünüyor yoksa saçlarınızın cinsel organınızla bağnatılı bir yanımı var ki erkekler tahrik oluyor? Ha yoksa erkeklerin gözü kalıyordamı kadınlarda sizler dolaylı olacağına, erkeğe dört bayanı helal kılıyorsunuz, yani gözü kalacağına kocamın koynuna bi başka kadınlar girsin resmi olsun bari diyorsunuz, sizce hangisi normal? sanırım kocanızı başka kadınlarla resmi bi şeklde paylaşmak daha normal, gerçek kuranı bulsanızda bizde okusak ne iyi olur, şeytanlar tarafından değişdirilmiş malesef

    • Utku Derin dedi ki:

      Arkadasım yazını yarım yamalak okudum. Muhammed 4’te zaten cariyelik kaldırılmıştır. İslam reform şekilde ilerleyip son bulan bir din. En fazla dört kadın deniliyor. Fakat kadına da hak verilmiştir. İlk evlendiğin kadın izin vermezse ikinciyle asla evlenemezsin onu boşamadıkça. Hadislerden yükümlü değiliz. kurandan yukumluyuz.

      • cihanateş dedi ki:

        muhammet 4 te cariyelik kaldırılmıyor. savaşta esir alınanlarla ilgili o ayet ve üstelik tüm savaşlar değil belirli bir savaşı kastediyor. cariyelik(köle kadın) islamiyette vardır.onlarca ayet gösterebilirim. bunu yazan arkadaş ayetlerin birbirleriyle tepiştiğinimi söylemek istiyor.daha iyisi yalan söylüyor ve atıyor. ayetleri inkar ettiği içinde kafirdir kurana göre.

    • Gökhan dedi ki:

      Ayet çevirilerinde hatalar var. Bunları araştırıp tekrar fikir üretmeni tavsiye ederim.

    • recai dedi ki:

      Ayet meallerini eksik ve hatalı yazmışsın amacın nedir senin… herşeyi çarpıtmışsın…

  7. awretqx.,japanxq., dedi ki:

    Çarşafın İslamiyetle alakası yok demek yanlıştır. Nur 31. ayette Yüz ve El dışındaki yerleri örtmek şart koşulmuştur. buna ilave olarak Ahzap 59. ayete bakmak lazım.
    “Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur. Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. (33/59)”

    bu ayette görüldüğü üzere Allah {cc} bizzat Peygamber {SAV} efendimize hanımların dışarıda iken tanınmamalarının daha hayırlı olduğunu söylemiştir… Allah {cc} ın “en uygun olan budur” diye işaret ettiği bir giyinme şekline “İslamda yoktur” demek Kur’an-ı inkara girer. Ehli sünnete göre kadınların yüzlerini de örtmeleri gerekir. bunun aksi yönde fetva verenlerin iyi niyetli olduklarını düşünmüyorum… Müslümanları ehli sünnet itikadından ayırmak için yapılan işler bunlar. unutmayalım ki biz bu ülkede rakı masasında şeyh yapılan adamları da gördük. O yüzden Hoca zannedip dinlediğimiz kişilerin fetvalarını bir araştırmakta fayda var…
    Bu türlü konularda fetva verirken dikkatli olmakta fayda var. Allah {cc} imanımızı muhafaza eylesin…

    • Gencer dedi ki:

      Bizlerde zaten Kur’an’ı ve diğer tüm kitapları inkar ediyoruz.Yaratan vardır ama Kitaplar ve Peygamberler insan icadıdır.Yaratan kendisini temsil etmesi için İbrahim ve Sülalesini Yardımcı tayin etmemiştir.Onlar insanlığı kandıranlardır.

    • srytml dedi ki:

      Niye islamiyette çarşaf yok demek yasakmış???aforoz mu oluruz bu cümleyi kullanınca he….lütfen kuranın emri olan siz hala akletmez mısınız düsturuyla islam alimlerini okuyup araştırıp ona göre okuyun yazık yazık ….peygamberimiz yahudi ne yaparsa siz ona muhalefet olan isleri yapin demiş..onlar siyah renk ve çarşaf giyiyorsa sen giyemezsin kardeşim bunu da gerine gerine söylerim….ooo dinlediğin hoca zannetigin kişilere kendin bir dön bak da araştır sorgula korkma aforoz olmazsın …bunu yazdığım içinde imanım muhafaza da sen rahat ol …

  8. serkan dedi ki:

    Evet Pis gözlerden değil zihniyet bozukluğundan kaynaklanıyor,,, bende bir çok arap ülkesi dışında avrupa ülkelerinde’de çalışdım, malesefki islam ülkelerinde yaşanan din tüccarlığı adına bayan kullanımı dünyanın hiç bir yerinde yokdur, avrupalı insanlar ise namusun iki bacak arasında olmadan yaşanması gerkliliğinin mantilitesini asırlar önce bilinçaltlarına yerleşdirmişler, gerçek anlamda siz bayanlar bu sahtekar din tüccarlarının yolundan gitmeye devam ederseniz, gelecekde sizin çocuklarınıda çok acılar çekecekler, dincinin tek özelliği insan olmadan dindar olmaya çalışmasıdır

  9. ali ulvi şadoğlu dedi ki:

    inanıyor musun? inanmıyorsan dini tartışma. bu din düşmanlığı. kendini kandırmak için bir dinin sana göre uymayan kurallarını niye tartışasın ki. zaten o dinden uzaksın. ben buna “dindar ateistlik” diyorum. dine inanmayı şiddetle isteyen ama nefsinin onu uzak tuttuğu bir dindarlık modelidir :)))

    • sarp mustafa dedi ki:

      Buradaki her inanmayan insan bir zamanlar inananlardan oluyordu gereksiz düşünen kardeşim… Siz müslümanlıkta doğruyu, güzeli, çevrenizdekilere anlatın bilsinler diye kuranı dayanak alıp müslümanlığı aşılamayı kendinize görev edinirken iyi, biz ulan o kitabı bizde okuduk gördük ki saçmalıklardan ibaret, insanları uyarmak gerek dediğimizde din düşmanı mı oluyoruz? Bence sen boş bir insansın. Ayrıca kafamızdaki soruların kesin bir cevabını bulsak, misal;

      “tanrınız bizim kalplerimizi mühürlemek, gözlerimizi perdelemek, irademize müdahale etmek yerine bize bir ışık gönderseydi (hani şöyle küçük bir cep kuran olabilir) o kafanızdaki soruların cevapları burada evlatlarım, sizleri bu karanlığa soktuğum için kusura bakmayın, yazdığım kitabın çelişkilerle dolu olmasını bende sonradan farkettim, alın size çelişkilerden arındırılmış, lafta değil de gerçekten apaçık(5 yaşındaki çocuğun bile anlayabileceği) bir hidayet kitabı gönderdim deseydi daha makbule geçerdi” ama tanrınız la ne uğraşacam anlamayanın gözüne çek perdeyi, vur kalbine mührü, gitsin demeyi seçmiş. Hayır anlamadığım şey yahu madem biz hiçbir zaman hidayete eremeyeceğiz, ve kuranı ne olursa olsun anlamayacağız, bir de üstüne sanki gaybı bilmiyormuş emin değilmiş hani olurda yine müslüman oluruz falan korkusuyla mıdır nedendir mühür vurup perde çekmeyi uygun görmüş… Ben anlamadım bu işi gaybı mı bilmiyor da biz inanmayanların kalplerine mühür vuruyor işi sağlama almak için? Gerçekten anlayamadım, madem bizim gibiler hiçbir şekilde kuranı anlayamayacğız zaen, neden mühürleniyor kapbimi kitabı anlayamayalım diye?…….

      • sarp mustafa dedi ki:

        zaten, neden mühürleniyor kalbimiz kitabı anlayamayalım diye?……. cümlenin sonu böyle bitiyor klavye dandik bazen tutukluk yapıyor meret :).

  10. volkan dedi ki:

    Bunların şehleri cinlerle birlik olmuş bence.Böyle cinlerle uğraşanlar dinden çıkar farkında olmaz.Cinler aşırılıktan hoşlanır ve olmadık ibadetler yaptırır namazı unutana bir şaplak atıp namaza kaldırır cahiller de inanır.Bunlar kafir cinler şeytana yardım ederler aşırı ibadet eden helak olur.Bir hadis şöyle der “Ümmetim 73 fırkaya ayrılacak 72 cehenneme gidecek sadece biri cennete girebilecek” der.Cemaatler yolu şaşırmış gerçek cemaat camilere toplanan cemaatlerdir.Asıl ibadet etme yeri camilerdir.Yolunu şaşıran namaz vakti geldiğinde camiye değil de gizli kapaklı bodrum katlarında sohbet yerlerine giderler.Bu yazdığımı okuyanlar sakın umursamamazlık yapmayın ve bunu herkese söyleyin.Bu cemaate katılan sizin akrabanızdan biri de olabilir.Bunlar dinden imandan çıkmışlar şeytanın ortağı olmuşlar.DİKKAT EDİN SİZDE DİNDEN İMANDAN ÇIKMAYIN

  11. ismailkenzo dedi ki:

    örtünmedeki temel amaç, tanrıdan uzaklaşanların bir başkaldırısıdır,istenmeyen çirkinliklerin gözükmemesi için örtü kullanılır,malesef sosyolojik bir olay,tanrı buyruğu diye insanlara yutturulmuştur,ne zaman, nerede,kimler tarafından yazıldığı bilinmeyen kutsal kitaplar sayesinde insanlar kandırılmıştır,ben tanrı olsam böyle bir şart koşmazdım,

  12. aslan dedi ki:

    akilsiz ve dinden habersiz bi akilsiz kimseler nefsinin gözlüğüyle hareket eden ve bi okadar muteber tevsirleri görmeyen kalbi ve gözü körler temeli islam olup sonradan kendileri gibi sapan ama bu sapmaya ragmen yinede islamın kalıntıları kendinde bulunan hırıstiyanlarkadar olamayan ve çarşafı inkar edenlere diyecek lafım yok

  13. nisanur dedi ki:

    çarşafı şerif islam dinin emridir.Kuranı kerimde çarşaf kelimesi geçmemektedir .çarşaf kelimesi Farsça bir kelimedir. oysa Kuranı kerim Arapça olarak indirilmiştir. o açıdan Kuranı kerimde cilbab diye geçer. baştan aşağı inen tek parça veya iki parça şeklinde tanımlanır. yani bir kadın yüzünü kapatmasa bile mutlaka anlını ve çenesini kapatmak zorundadır. HZ.Fatımatüzzehra velidemiz dışarı çıktığında eşi HZ.Ali hanımını tesettüründen dolayı tanıyamamıştır. yani islamın emri kadınlar dışarı çıktığında güzelmi çirkinmi veya yaşlımı gençmi şeklinde tanınmayacak biçimde kapanmasıdır..bunun karşılığıda nedir çarşafı şeriftir. çarşaf giymeyen birisi kafir olmaz ama onu inkar eden kafir olur. selametle

    • Nisanur, uydurma.
      Kuran’da Cilbap sözcüğü geçmez, sadece ÖRTÜ anlamında Nur.31’de HIMAR geçer.
      Bu ayette baştan asağı, aşağıdan yukarı gibi nasıl örtüleceğide yazmaz.
      Baş sözcüğü bile geçmez, sadece göğsünüzün üzerine vurun yazar.
      Ama sen Asur Kralı Tiglat-Pileser’in emri üzerine iştar tapınaklarının kutsal fahişeleri gibi örünmek istiyorsan bizim için sorun yok.
      Tepeden tırnağa çuvala girebilirsin.

      • kadir dedi ki:

        sayın kökler ve kanatlar…

        “Ya eyyühen nebiyyü kul li ezvacike ve benatike ve nisail mü’minıne yüdnıne aleyhinne min CELABIBİHİNN zalike edna ey yu’rafne fe la yü’zeyn ve kanellahü ğafurar rahıyma” (ahzab-59)

        “Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.” (ahzab-59)

        kuranda “cilbab” geçmez diyorsunuz.. bence nisanur hanım değil, siz uyduruyosunuz..

        kuranda örtünmek takvalı bir şekilde toplum içinde olmaktır.. takvaya ugun bir şekilde dikkat çekmeyerek giyinmek.. dış elbiseleri dikkat çekmeden giymek, ve elbisenin üzerine göğüs kısmını kapacak şekilde giyinmek gerekir. cilbab dış elbise demektir. sımsıkı kapatmak. kalbinde hastalık olanlara karşı kendini korumanın yoludur.. mümin kadınların kimliğidir bu..

      • toro dedi ki:

        Sayın Kadir,

        Bakın şimdi sizin paylaştığınız ayeti inceleyelim;

        ”Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.” (ahzab-59)

        Öncelikle örtünecekler kimler;

        Kendine peygamber diyenin HANIMLARI ve KIZLARI,
        Müminlerin KADINLARI.

        Peki müminlerin KIZLARI?

        Devam ediyorum, bunlar neden örtünmeliymiş?

        TANINMAMAK için!

        Tanınırlarsa ne olurmuş?

        Kendilerine EZİYET edilirmiş!

        Peki özellikle kendine peygamberim diyenin hanımları, kızları ve Müminlerin kadınlarını TANIYARAK eziyet etme ihtimali olanlar kimler?

        Sihirli kelime TANINMAK!

        Ha bu arada falanca kimseler bilmem kimin akrabası olduğunu öğrenmişler ve sana zarar vermek istiyorlarmış! Dışarı çıkarken peruk takta seni TANIYIP zarar vermesinler!

        Ama dikkat ette peruk takmak alışkanlık haline gelmesin!

        Evet sayın kadir umarım bana kendine peygamberim diyenin hanımlarını, kızlarını ve müminlerin kadınlarını tanıyarak onlara zarar verme ihtimali olanlar kimlerdir söyleyebilirsiniz!

        Bence mahsuru yok, duruma takva ve benzeri makyajlamalar da yapabilirsiniz!

      • Sevgili Kadir.
        Kafanızı kapatın diye bir emir varmı Kuran’da ?
        Cilbab dış giysisi ise iç giysisi ne oluyor ?
        Kapanma Mekke’de gayri müslümanlardan korunmak içinse bu asırlar sonraki dönemlerde gelen müslümanları neden bağlıyor ?
        Kapanma Islam’ın emri olmuş olsaydı kapanan kadınların müslüman oldukları hemen bilinecek ve zarar göreceklerdi.
        Demekki o zaman gayri müslümanlarda da kapanma varmış.
        Peygamber kadınlarının tanınmaması için gayri müslümanlar gibi giyinmelerini korunma amaçlı söylüyor sadece.
        Sen burdan müslüman kadınların her devir kapanmaları gerektiğini nerden çıkarıyorsun?
        Ey müslümanlar, size başınızı, yüzünüzü örtmenizi, tesettüre girmenizi emrediyorum diye bir emir varmı ?
        Birde burdaki kapanma(tanınmama) bir tehlike durumu varsa oluyor, yani zarar görmemek için.
        Yani tehlike olmayan durumlarda kapanma otomatikman düşüyor sevgili Kadir.
        Aynı Cihat(savaş) gibi.
        Dıştan bir saldırı gelmedikçe Cihat(savaş) meşru olmaz.
        Diye bilirmisin ben dıştan gelecek saldırıyı beklemem, her kim olursa olsun her devirde saldırır savaşırım ?
        Hayır diyemezsin.
        Tehlikeli olmayan durumlarda da kapanmayı emredemezsin.
        Ama günümüzde bu uygulamayı müslümanlar değil, gayri müslümanlar uygulamalı.
        çünkü onlar kapanmadıkları için islam ülkelerindeki müslümanlar tarafından tehdit ediliyor, fiziki işkenceyle zarar görüyorlar.
        Bu devirde Islam üleklerinde kapanmayan kadınlar tehlikede ve zarar gördükleri için kapanma müslümanlara değil, gayri müslüman, yada kapanmayı istemeyen kadınlar için geçerli.
        çünkü tehlikede olan onlar.
        Bak sevgili Kadir, kapanma çok eskilere dayanır. yazılı kayıt olarak ilk defa Hammurabi kanunlarında geçer.
        Bu Kanunlarda Asur Kralı iştar tapınak fahişelerinin kapanmalarını emretmiş.
        Yani ilk dinsel kapanma tapınak fahişeleriyle başlıyor.
        Ondan sonra Yahudiliğe,Hiristiyanlığa ve Islama giriyor.
        Yahudilik ve Hiristiyanlıkla kapanmanın nedenleri yazarken Kuran’da böyle bir vurgu yok.
        Olmuş olsa bile beni pek ilgilendirmiyor ama eski fahiğe geleneğini Allah’in bir emri gibi göstermenin,dayatmanın bir anlamıda yok.

  14. kenzo dedi ki:

    amaçları kadınları kara poşetlere sokarak tanınmalarını engelleyerek,onları köleleştirmektir,bir mal gibi alınıp satılmasını sağlamaktır,sorun bu duruma izin veren zavallı kadınlar,

    • aklıselim dedi ki:

      Kadinlari ikinci sinif goren bir dine hadi erkekler inaniyor kadinlar nasil inanir anlamiyorum.gogusleri yeni tomurcuklanmis yasit kizlari erkeklere veriyor bu din.sapkinlik kuranin ozunde var.

  15. MaMaLi dedi ki:

    Kendini zorla ambalajlayan kadınlar))ne yani,o çarşafın içinde ne var,bilmiyormuyuz))çarşafda,arap,fantazisidir))lastiklidir))sıyırdınmı çabuk çıkar))şaşırırsınız))yokini,kilot))sütyen yok))eller,ayaklar,manükür ve pedikürlü))30 yıllık suud ve diğer arap ülkeleri deneyimimdir)))

  16. Sümerlerin son dönemleri ve Akadlarla başlayan dönemde İştar tapınağının kutsal fahişelerinin olduğunu biliyoruz.
    M.Ö. 1730 yılında yazılan Hammurabi yasalarında genel olarak bütün tapınakların kutsal fahişeleri olduğunu görüyoruz.
    M.Ö 11 yy Asur Kralı Tiglat-Pileser, tapınakların kutsal varlıkları olan fahişelerin hepsinin aşk tanrıçası İştar gibi örtünmelerini emretmişti. Asurlular da kutsal fahişelerin damızlığı Kaditu’da aşk tanrıçası İştar tarafından korunduklarını göstermek için evli kadınlarla beraber örtünüyordu. Asurlularla başlayan dinsel örtünme ilk defa inançsal anlamda kutsal tapınağın saygın fahişeleri ile soylu evli kadınların köle ve alt sınıf kadınlardan ayırt edilmesi için emredilmiş, bu uygulama ordadoğunun heryerinde bu dönemde başlamıştı.

    Yunan Mitolojisinde evliliği, evi ve aileyi simgeleyen tanrıçalar olan Erinyelerin kapalı olarak heykelleri yapılmışken Diana, Afrodit ve Romalı Venüs gibi aşk tanrıçalarının başları açık olarak görsellenmişti. Eski Yunan toplumunda evli kadınlar evlendikten sonra başlarını kapatıyorlardı.

    Hiristiyanlık öncesi Roma imparatorluğunda ise kapanma ve evlilikle aynı anlama geliyordu. Latincede “Nubere” fiili hem evlenme hemde kapanma anlamında kullanılmıştı. Aynı tanımlamayı yazı dili Latince olan Fransız Monastır/Kilisesi “Nupta” sözcüğünü Kapanma ve kadın eş, “Nuptiae” ise evlilik anlamına geliyordu. Kapanma ve evlilik anlamanına gelen Latince “Nubere” sözcüğünden Fransızcada balayı anlamı “Noces” ve evlilik çağı gelmiş kız anlamında “Nubiliti” sözcükleri de türetilmişti.

    Yahudilikte ise kadının saçı erkeğin cinsel dürtülerini ateşlediği için yahudi şeriatına göre kapanmalıdır. Ortodoks yahudi kadınlar ise bez ile kapanma yerine genellikle yapay saç olan peruk takmayı tercih ediyorlar…

    Eski ahit Tevrat, Yaratılış 24. 64-65’da kapanmayla ilgili şunlar yazıyor;
    Rebeka İshak’ı görünce deveden indi, İbrahim’in uşağına, “Tarladan bizi karşılamaya gelen şu adam kim?” diye sordu. Uşak, “Efendim” diye karışılık verdi. Rebeka peçesini alıp yüzünü örttü.
    Yaratılış 38.(13-14)
    Tamar’a, “Kayın baban sürüsünü kırkmak için Timna’ya gidiyor” diye haber verdiler. Tamar üzerindeki dul giysilerini çıkardı. Peçesini örttü, sarınıp Timna yolu üzerindeki Enayim Kapısında oturdu.

    Yeseya 47. 2. Bir çift değirmen taşı al da un öğüt, Çıkar peçeni, kaldır eteğini.
    Baldırını aç, ırmaklardan geç.

    Kilisenin babası olarak bilinen doğumu Ms 150/160, ölümü 220 Tunus’lu “Tertulien” ise evli kadınlar ve ergenliğe adım atmış bakire genç kızların kapanmalarını emretmişti
    Hiristiyan dünyasında İsa peygamberin annesi Meyyem genellikle başında mavi bir örtü ile görselleştirilirken İncilde İsa ile konusu edilen fahişe Marie de Magdala başı açık resmedilmişti.
    Bu nedenlerden dolayı hiristiyan dünyasında kapalı kadın erkekten aşağı ve emrinde bir varlık olduğunu meleklere örtünerek gösterdiği ve Tanrı’nın emirlerini bu şekilde yerine getiren iffetli kadınlar olarak görülüyordu. Hiristiyanlığın bu emrine karşı gelen, özgürlüğüne düşkün, kendini erkekten aşağıda bir varlık olduğunu kabul etmeyen başı açık kadınlara ise şeytan ile işbirliği yapan fahişeler gözü ile bakılıyordu…
    Fransa Sarbon üniversitesinde din bilimci olan Dr Rosine Lambin, Tarsuslu Pauvlus’un İncilde geçen mektuplarını örnek gösterterek kilise nikahında kadının başına takındığı duvak/örtünün dini anlamda erkeğin emrine girmeyi kabulunu göstermesi için takıldığını haklı olarak deliliyle istap ediyordu.

    İncilde kapanma ve kadının erkekten asağı bir varlık olduğunu gösteren ayet; Yeni Ahit Korintiler 11.
    Birinci ayet. Pauvlus ; “Beni dinleyin ve beni takip edin, çünkü ben İsa mesihim” diyor ve devamı 6-10 ayetlerde ise şunları söylüyor; “Bir Kadının başı açıksa, saçını kesiyorsa. Saçını kesen ve kazıyanda ayıp içinde olduğu için örtünmelidir. Erkek başını örtmemeli; o, Tanrı’nın suratından yaratıldı, Tanrı’nın yüceliğidir. Kadın da erkeğin yüceliğidir. Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı. Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı. Bu nedenle kadınlar meleklere erkeğin emrinde ve asağısında bir varlık olduklarını göstermesi için örtünmelidir.”

    Hadislerde kapanma ile ilgili birkaç örnek:
    Kadının yüz ve iki elinden başka bütün bedeni avrettir.
    Mecmaul-enhür, El-mugni

    Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez buyurdu.
    Ebu Davud

    Şafi ve Hanbeli mezheplerinde, kadının istisnasız tüm vücudu her zaman kapanması gereken bölgedir (yüz ve eller de dahil). Hanefi ve Maliki mezheplerinde eller ve yüz, fitne olmayan koşullarda açık olabilir (Sabuni, Tefsirul Ayatil Ahkam 2/154,155).

    “Kadın gözlerinden birini ve yüzünün açık kalan göz kısmındaki tarafını kapatır. Sadece bir göz açıkta kalır.”
    Es Suddi:

    “Endülüs’te adet böyle idi. Kadın’ın bir gözünden başka hiçbir yeri görünmezdi”
    Şafi imamları, kadının kesilmiş olan tırnaklarına dahi bakmayı yasaklamışlardır.
    (Ebu Hayyan, El Bahrul Muhit).

    Yaygın izahlardan birine göre İslam’ın kadına farz kıldığı örtünme, kadının yüzünü de içine almaktadır.
    (Ibni Hacer El Heytemi, İslam’da Helal ve Haramlar 2).

    Bir başka kaynakta, kadının erkeğe bakışının nasıl olması gerektiği söyle açıklanmıştır: “Kadının, yabancı erkeğin göğsüne, sırtına, bacağına şehvet korkusu olmasa bile bakması caiz değildir. Yüz ise fitne açısından ayaktan, saçtan ve bacaklardan daha ileridedir. Bu kısımlara bakmak ittifakla haram olduğuna göre, yüze bakmak da öncelikle haram olması gereken bir eylemdir” (Sabuni, Revai 2/156).

    Peygamber’e en yakın olanlar; Ebu Bekir’in, Ömer’in, Osman’ın, İmam Ali’nin, Zübeyr’in, Zeyd bin Sabit’in, Selman el Farisi’nin onbinlerce hadis nakletmesi beklenirdi. Oysa bu sahabelerin naklettiği iddia edilen sözler çok azdır.
    Asurlularda, eski Yunanlılarda, Romalılarda, Yahudilerde, Hiristiyanlarda ve Halife Ömer zamanında Hadis fabrikası Ebu Hüreyre’ninde hocası olan sonradan müslüman olmus yahudi dönmesi Kab el Ahbar’ın uydurdukları musevi kaynaklı hadislerde, Temim ed Dari ve Ibni Cureyc gibi Hiristiyanlık olgularını içeren hadislerde Kapanma ve örtünme vardır ama
    KAPANMA İLE İLGİLİ BU SÖYLEMLERİN HİÇ BİRİ KURAN’
    DA YOKTUR.
    http://kokler-ve-kanatlar.webnode.fr/

  17. kadir dedi ki:

    sayın kökler ve kanatlar..

    “Sevgili Kadir.
    Kafanızı kapatın diye bir emir varmı Kuran’da ?” sizden alıntı..

    bakın siz örtünmenin sadece nur 31. ayette geçtiğini düşünüyosunuz.. oysa örtünme ilgili asıl mesajlar araf suresindedir.. önemli olan kafayı örtmek veya açmak değil.. önemli olan üzerimize takvayı giyinmektir.. takvayı giyinmenin şartı ise takvalı hareket etmek. toplum içinde gösterişten uzak sade ve vücut hatları belli olmayacak şekilde giyinmektir.. örneğin bir bayan kendisi için en uygun takva elbisesi hangisi ise onu giymelidir. ama amaç hep aynı kadının dikkat çeken yerlerinin örtünmesidir.. kendiliğinden görünen müstesna ise dikkat çeken yerlerinin örtünse dahi belli olmasıdır.. hımar… baş örtüsünü yakalarının üzerine salsınlar ifadesi göğüs bölgelerinin gözükmemesi içindir..

    • Sevgili Kadir.
      Kapanma ve tesettür ile ilgili veriyi Kuran’da bulamazsın.
      Allah hiç bir ayetinde beden biçimleri görünmesin diye örtünün dememiştir.
      Söyledi ise eğip bükmeden bana sure ismi ve ayet numarası vermelisin.
      Araf suresinden takvadan bahs ediliyor, takva bedensel giysi ile ilgilidir gibi masal anlatma.
      Kuran’da Allah “Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik”.diyor
      16-Nahl Suresi 89
      Ayrıntılı açıklayıcı olduğu için anlamlarını degiştirerek uyduranların önüne geçiyor.

      Allah size kitabı ayrıntılı halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım ?
      6-Enam Suresi 114
      Olmayan bir olguyu olmuş gibi gösteren hakemmisin sen sevgili Kadir ?

      Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.
      6-Enam Suresi 38
      Allah eksik burakmışken sen hangi hakla kafana göre uydurma ve eklemelerle tamamlıyorsun ?
      Sen Allah’ın yeryüzünde vekilimisin sevgili Kadir ?

      Gerçekten takva’dan örtünmeyi Kuran’ı inkar ederek nasıl çıkarıyorsun hayret ettim.
      Hayret etmekle kalmadım iman ettiği inancı inananların yozlaştırmaları karşısında hicap ettim, yani insanlığımdan utandım.
      Kadir kardeş, Takva’nın anlamı edepli, ahlaklı ve adil olmaktır.
      Eğer edepli ve adil, yani takvalıysan kuran’da olmayan bir olguyu varmış gibi göstermezsin.
      Gösterirsen din’den çıkarsın.
      Yazıyı fazla uzatmayacağım.
      Allah hangi ayet’inde tesettüre girin, başınızı örtün demiş?
      Bunu ayetlerle öreklemelisin, kıvırmadan, sözcük anlamlarını kafana göre değiştirmeden.
      Yozlaşmış hadis yorumlarını ayetlerle harmanlamayayarak alakasız anlamalar çıkarmadan.
      Belki başkalarına bu saptırmaları yutturabilirsin ama benim gibi inançları, inançların tarihini, Kuran’ın Tevrat’ın, incilin neler söylediklerini bilen kişilere bunları yutturamazsın.
      Sedece Allah hangi ayetin’de tesettüre girin, başınızı örtün, benden kıvrımlarını göstermeyin dediği bir ayet göstermeni istiyorum senden.
      Biliyorumki sen bunu asla gösteremezsin;
      çünkü yok.
      haydi aksini ispat et sevgili Kadir.
      Takva; somut bir uygulama ile ilgili değildir, Soyut olan evrensel edep, ahlak, adil olma ile ilgilidir.
      Takva sahibi isen gereğini yap ve edeplice somut deliller göster.
      Var ya, gerçekten gülmekten kendimi alamıyorum.
      Tarihte hiç bir erkek, Peygamberde dahil hiç bir sahabe yüzünü peçe ile örtmemiş, dinsel anlamda tamamen örtünmemişken sen sırf kadınları çuvala geçirmek için Takva üzerinden saçma anlamlar çıkarıyorsun.
      Sevgili kadir sana bir soru.
      Peygamber bedeninde cilbap, yüzünde peçe ilemi dolaştı ?

  18. yobaz ama size göre dedi ki:

    Herseyi gectim bayağı sacmalamissinda bunlari carsaf giyen rahibelere yazabilirmisiniz Hayır çünkü isiniz gücünüz islamla uğraşmak sizin tevratta daha çok sey yazıyor ama onlarida yazsana buraya ve tevratın bozulmamisini bulursan getir bize bizde okuyalım

  19. metin dedi ki:

    Eger din olsaydi cubbe sarik hirka bizde alirdik ona kirka yunus burada mesaji gayet acik ve net olarak veriyor ne yazikki indirilen din degil uydurulan din hakim Ama şu bir gercekki allaha hamd olsun kuran yola cikti yobazlar korku icinde kuran mutlak galip olandir.BEN BURADA SUNU SOYLUYORUM VE ISPATLI DELILLI CARSAF TURBAN ALLAHI INKARDIR EVET AKIL SAGLIGIM YERINDE BUNLAR ALLHI INKARDIR BEN ISPATLARIM. AKSINI DIYECEK VARMI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s